Sök:

Sökresultat:

454 Uppsatser om Shadow mapping - Sida 1 av 31

Prestandajämförelse mellan shadow mapping och shadow volumes i Direct3D 10

Skuggor är centrala för hur människan uppfattar världen. Inom datorspel och andra interaktiva 3D-applikationer är det viktigt att underlätta förståelsen av scenen och det finns även ofta en stark vilja att skapa realistiska miljöer. Detta samt att skuggsättning är en komplicerad och prestandakrävande operation gör det till ett viktigt område inom realtidsgrafik. Vi undersöker i denna avhandling relationen mellan prestandan (renderingstiden) för de två populära metoderna för skuggsättning inom realtidsgrafik, Shadow mapping och shadow volumes. Undersökningen avgränsas till två utvalda varianter av de ursprungliga algoritmerna.

Prestandajämförelse mellan shadow mapping och shadow volumes i Direct3D 10

Skuggor är centrala för hur människan uppfattar världen. Inom datorspel och andra interaktiva 3D-applikationer är det viktigt att underlätta förståelsen av scenen och det finns även ofta en stark vilja att skapa realistiska miljöer. Detta samt att skuggsättning är en komplicerad och prestandakrävande operation gör det till ett viktigt område inom realtidsgrafik. Vi undersöker i denna avhandling relationen mellan prestandan (renderingstiden) för de två populära metoderna för skuggsättning inom realtidsgrafik, Shadow mapping och shadow volumes. Undersökningen avgränsas till två utvalda varianter av de ursprungliga algoritmerna.

Långa skuggor med shadow maps

Skuggor i 3D-miljöer är ett mycket efterforskat område, och detta arbete koncentrerar sig på shadow map-algoritmen. Det finns ett problem med denna algoritm, för då en shadow map projiceras på en yta som är större än sig själv så bildas stora trappstegseffekter, vilket kallas aliasing. Problemet som har undersökts är hur olika shadow map-algoritmer i en miljö med långa skuggor beter sig, där ett minimerat antal artefakter så som brus och aliasing är synligt. För detta undersöktes Percentage-Closer Filtering (PCF), som är en variant av shadow map, med olika samplingstekniker ? och även en vidarebyggnad med Percentage-Closer Soft Shadow (PCSS) implementerades.

Påverkan av skuggor från vindkraftverk

To get rid of our dependence on fossil fuels we need to make use of renewable energy sources like wind power to a greater extent. Even though wind power is a renewable energy source it can still cause some problems for the close environment. One of the problems is shadow flickering. When the sun is low and the wind blows in a direction so that the rotor blades are positioned at right angles to the sunbeams and ?cut? the sunbeams off.

En stad. Många skuggor. : En studie av Sydsvenskans rapportering i Malmö

The purpose of this essay has been to study if all the districts in the city of Malmoe get to be seen in the city?s biggest newspaper, Sydsvenskan. Is the reporting proportional? What images is the newspaper offering the citizens? Do they match the reality? Or are some parts of Malmoe in the dark, in a media shadow?Research done in the past has shown that Stockholm in many ways is in a media shadow. The same pattern was shown in Gothenburg.

Texturmappningsalgoritmer : Jämförelse mellan Normal-mapping, Parallax-mapping och Relief-mapping

Denna rapport jämför tre stycken texturmappningsalgoritmer vars uppgift är att öka detaljrikedomen på ytor utan att tillföra några extra polygoner. Algoritmerna är tre stycken pixel-shaders vars uppgift är att skapa illusionen av tre dimensioner istället för två på de ytor algoritmerna är applicerad på. Ytor med få polygoner ska se ut att bestå utav många fler.Fyra expriment har utförts på tre, till formen mycket olika, 3D-modeller tillsammans med tre olika texturuppsättningar berstående utav färg-, normal- och höjdtextur.Resultatet visar att alla tre tekniker har olika starka och svaga sidor och på så vis sina optimala användningsområden..

Vector Displacement Mapping

Kontext: Displacement Mapping är en teknik som används inom 3D-spel för att skapa detaljrikedom i geometri utan att behöva triangelobjekt bestående av oönskad geometrikomplexitet. Tekniken har även andra användningsområden i 3D-spel, till exempel terränggeometri. Tekniken skänker detaljrikedom genom att i samband med tesselering förskjuta geometri i en normalriktning eller längs annan specificerad riktning. Vector Displacement Mapping är en teknik liknande Displacement Mapping där skillnaden är att Vector Displacement Mapping förskjuter geometri i tre dimensioner. Mål: Syftet med arbetet är utforska Vector Displacement Mapping i sammanhanget 3D-Spel och att antyda att tekniken kan användas i 3D-spel likt Displacement Mapping.

Vector Displacement Mapping

Kontext: Displacement Mapping är en teknik som används inom 3D-spel för att skapa detaljrikedom i geometri utan att behöva triangelobjekt bestående av oönskad geometrikomplexitet. Tekniken har även andra användningsområden i 3D-spel, till exempel terränggeometri. Tekniken skänker detaljrikedom genom att i samband med tesselering förskjuta geometri i en normalriktning eller längs annan specificerad riktning. Vector Displacement Mapping är en teknik liknande Displacement Mapping där skillnaden är att Vector Displacement Mapping förskjuter geometri i tre dimensioner. Mål: Syftet med arbetet är utforska Vector Displacement Mapping i sammanhanget 3D-Spel och att antyda att tekniken kan användas i 3D-spel likt Displacement Mapping. Arbetet jämför Vector Displacement Mapping med Displacement Mapping för att urskilja skillnader i exekveringstid mellan teknikernas centrala skillnader.

HDR och Tone mapping i automatiserade tullsystem

This report is about how HDR (HighDynamicRange) can be created and used in combination with Tone mapping. This work has been carried out together with Kapsch TrafficCom AB in Jönköping.The objective of this project is to:Evaluate and investigate the effects given to pictures by HDR and tone mapping.Evaluate if the technology may lead to improvements in Kapsch?s systems.To construct a program which is able to handle some form of tone mapping or HDR-algorithm.These questions will be answered in this report:What kind of effects has HDR and tone mapping-algorithms on pictures?Can the HDR-technology give better data in Kapsch?s systems?The research method used in this report is called action research. This means the authors has investigated the technology by reading different documentations and by testing different algorithms to see what kind of result they give. The report describes some of the tests made to see if the technology is appropriate in Kapsch?s system.There is two smaller reports made by the authors which documenting some of the work.The first report describes the work with different settings for a camera to create pictures with HDR-quality.

ERP-implementation och processkartläggning : En studie om implementering av ett ERP-syste, och vilka fördelar en processkartläggning kan ge för kravställandet.

To implement an ERP-system is not an easy process. The success of the implementation depend on many different variables. The most important one is perhaps the requirement process, to define what the organization wants and expects from the system. In this study, the advantages of a process mapping are examined, in relation to the phase where the requirements are expressed in an ERP-implementation. The conclusion is that a process mapping generates an increased communication with the supplier of the ERP-system, hence the business knows their processes and thereby what they want from the system.

A graphical mapping of how light is used in theatre

This treatise analysis what functions light has in theater. It was inspired by Rosalinda Krauss essay Sculpture in the Expanded Field but builds mostly on the following three books Linda Essig Lighting and the design idea (2nd ed), Nigel H. Morgan Stage lighting for theater designers and Francis Reid The stage lighting handbook (6th ed). It discovers nine unique functions of light (performance style, dramatic style, image,illumination, 3D space, 3D form, selectivity, environment, atmosphere) and develops a graphical mapping of them based on a mapping by Reid. The functions performance style, dramatic style, image are superior the others.

Processkartläggning : - Att kartlägga ett snabbväxande mindre företag

Bactiguard is a Swedish company within the field of medichal technology. The company has been very prosperous since it was founded in 2005 and was electedÅrets MedTechföretag 2008 ?MedTech Company of the year 2008. According to a definition by NUTEK, Bactiguard is still considered a minor company ? despite high market value and international expansion.

Vidareutveckling av häftfixtur för sammansvetsning av Volvo hjullastares lyftramverk : Ett projekt med syfte att effektivisera produktionen

This report is about how HDR (HighDynamicRange) can be created and used in combination with Tone mapping. This work has been carried out together with Kapsch TrafficCom AB in Jönköping.The objective of this project is to:Evaluate and investigate the effects given to pictures by HDR and tone mapping.Evaluate if the technology may lead to improvements in Kapsch?s systems.To construct a program which is able to handle some form of tone mapping or HDR-algorithm.These questions will be answered in this report:What kind of effects has HDR and tone mapping-algorithms on pictures?Can the HDR-technology give better data in Kapsch?s systems?The research method used in this report is called action research. This means the authors has investigated the technology by reading different documentations and by testing different algorithms to see what kind of result they give. The report describes some of the tests made to see if the technology is appropriate in Kapsch?s system.There is two smaller reports made by the authors which documenting some of the work.The first report describes the work with different settings for a camera to create pictures with HDR-quality.

En utredning av tekniken "mobile mapping" i kommunal verksamhet

This thesis work is intended to analyze whether the municipalities has a need for the new technology of mobile mapping.Mobile mapping consists of the technologies of laser scanning, photographing and positioning of streets and roads in city environment and in the countryside. When these technologies are operating together a georeferenced three-dimensional image model is created, which has specific coordinates that states its position on the surface of the earth. Thanks to the laser scanning process even measuring can be performed in this model.The municipal sector consists of many different departments which use visual spatial information. These departments are an interesting target group for this system. Specific departments within the municipal sector, which we considered were the most suitable, have been selected.

TT och utlandsbilden : En kvantitativ innehållsanalys av utlandsbilden i Sveriges största nyhetsbyrå.

The purpose of this study was to examine the foreign news flow in Sweden´s largest news agency TT. Since TT has an important position as a news provider to most of Sweden´s local and national news outlets, it was important to examine exactly what their news stories consisted of.The theoretical background of this study consist of theories of news values, agenda setting, dependency theory and the theory about the ?news shadow? a lack of coverage leads to.In our quantitative study we have looked at 506 articles taken from the TT news flow during two weeks In November 2013. We have studied which continents and countries the news origins from, who have supplied the text, the topics of the news, which one gets to speak in the text and what general tone the story has.The study shows that the supply of news follows the criteria of news values. It also shows that in some regions of the world the coverage is almost nonexistent.

1 Nästa sida ->